19. jan: Rekordstort fremmøde gav super kamp (5-11)

Referat fra onsdagens kampe (2004/05)

Skal vi dømme kampene jvf Glahns forslag?

Ja
6
75%
Nej
1
13%
Ligeglad
1
13%
 
Total votes: 8

Anton
Posts: 138
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:59 am
Location: Weysesgade 29, 2100 Kbh Ø
Contact:

19. jan: Rekordstort fremmøde gav super kamp (5-11)

Post by Anton »

Det for Suleimas vedkommende beskedne kampresultat tyder i virkeligheden på, at vi er ved at blive bedre. Der blev spillet effektivt i over 50 min. (og tak for det!), og alligevel var det gennemsnitligt meget lange dueller mellem målene. 19 fremmødte var også rekord, og jeg tror alle er enige om, at udskiftningspauserne giver den ekstra luft, der gør at man føler man kan give sig fuldt ud hele kampen. Skønt jeg følte kampen blev spillet meget rent, var der enkelte issues bagefter: Kristensen v. Christian Glahn var oppe og vende i saunaen, og hvem der havde ret, er egentlig underordnet. Jeg synes mere, at det handler om, at man tør/kan sige fra og sige sin mening - og det ville være endnu bedre, hvis det blev ordnet under kampen, så der kan blive lagt en dæmper på med det samme. Jacob G havde også en pointe om, at man ikke må sætte af på en anden spiller når bolden er erobret, så husk det. Kampens detalje stod Mathias for; ene mand mod målet og med en Blå om benene skubber han bolden flere meter foran sig for til sidst at vippe den i. Frækt spillet, brormand!

Blå: Kosmonauten, Ken, Per, Kristensen, Knudsen, Esbern, Kronik, Alexander og Frederik
Hvid: Hvalen, Frømand, Kjartan, Jakob, Jacob Glahn, Christian Glahn, Lasse, Jens, Mathias og Anton
Hvalen
Posts: 27
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:36 pm
Location: Zinnsgade 11.ST.TH.KBH.Ø
Contact:

Post by Hvalen »

Det var dog en smuk kamp..
jeg er dejligt øm, mine fingre smerter mod tastaturet men fornemmelsen af at ha passeret Totti på listen giver en dejlig fornemmelse.

hvis der er en der gider at optage ham dukker psykopaten i aften, ville jeg være glad.

ps. kom til Fredagstræning..(de under: diverse uv snak )
Christian Glahn
Posts: 22
Joined: Thu Sep 04, 2003 4:22 pm
Location: Lejre

Fribolde?

Post by Christian Glahn »

Mads og jeg fik ordnet vores lille intermezzo over en cola senere - jeg fik sagt undskyld for min naturligvis velbegrundede, men ligeså naturligvis ureglementerede opførsel. Shit happens.
Forløbet gav anledning til nogle overvejelser, som jeg synes Webmaster skal oprette en såkaldt Poll over.
Jeg synes, at enhver, der føler sig ureglementeret tacklet, skal føle sig frit stillet til at dømme fribold. Derved kan man selv afgøre, om bagatelgrænsen er overskredet, og man slipper for de diskussioner, hvor to eller flere stopper med at spille for lige at afdiskutere, mens resten tonser videre.
Om der så "i virkeligheden" har været fribold, er i denne sammenhæng ligegyldigt, for vi trænger til at få indøvet friboldsituationer i det hele taget, så alle har gavn af det under alle omstændigheder.
Straffe kan også dømmes på denne måde. Det aner vi jo nærmest ikke hvad er!
Rent praktisk kan fribold/straffes dømmes ved at man banker under vandet (nej, Hval, banker ikke en modstander, men sine EGNE hænder mod hinanden), og således får spillet stoppet.
Jeg spiller også old-boys fodbold uden dommer, her bruger vi samme princip, at "skadevoldte" selv afgør, om spillet skal stoppes - og det skal det som regel ikke. Der skal bare brokkes lidt.
mathias
Posts: 75
Joined: Wed Jul 02, 2003 2:58 pm
Location: FRB/DK
Contact:

Post by mathias »

Et interessant forslag. Stemmeseddel hermed oprettet.

Jeg synes det er et godt initiativ, og nok en nødvendighed i og med at kampene er måske er mere intense end før, eftersom vi er næsten fuldtallige hver gang nu!

Hval, lad os endelig få din video makker med under alle omstændigheder. Det er top fedt at se kampen på video bagefter.
Hvalen
Posts: 27
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:36 pm
Location: Zinnsgade 11.ST.TH.KBH.Ø
Contact:

Post by Hvalen »

hmm.. jeg er lidt loren, bare det nu ikke bliver en snakkeklub, hvor 15 % af tiden blive brugt på grædende autister.
hvis vi skal begynde at spille med regler, må det foregå sådan at der er en udvalgt dommer (evt. en fra hver side) som kan dømme.

Det må ikke bliver en evig diskussion...

jeg stemmer sku imod.

ps. videoen kommer når den kommer..( så kan vi filme 18 mand der ligger i overfladen og diskuterer )
Anton
Posts: 138
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:59 am
Location: Weysesgade 29, 2100 Kbh Ø
Contact:

Post by Anton »

Aha, endelig lidt go' diskussion på sitet :-) Jeg stemmer for Christian forslag, MEN er 100% enig med Hvalen i, at det ikke må ende som en diskussions klub. Hvis muligheden er der for at kunne dømme fribold, så må man også bide bagatellerne i sig og kun sige stop, når det virkelig gælder. Og jeg vil gerne indrømme, at dette vil betyde, at jeg skal til at holde min kæft en hel del!!!
mathias
Posts: 75
Joined: Wed Jul 02, 2003 2:58 pm
Location: FRB/DK
Contact:

Post by mathias »

Netop. "Vend den anden kind til".
Anton
Posts: 138
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:59 am
Location: Weysesgade 29, 2100 Kbh Ø
Contact:

Post by Anton »

Men, men, men det er altså altid Esbern, der slår først :cry:

Enig, Sok, vi skal være bedre til at vende den anden kind til - vi er dykkere , for satan, og ikke havfruer eller ammoniter.
mathias
Posts: 75
Joined: Wed Jul 02, 2003 2:58 pm
Location: FRB/DK
Contact:

Post by mathias »

Ophidsede diskutioner og aggresiv adfærd hører til i divisionskampene eller mod vores venner i Roskilde.

:|
Christian Glahn
Posts: 22
Joined: Thu Sep 04, 2003 4:22 pm
Location: Lejre

Uddybning

Post by Christian Glahn »

Altså, Hval - jeg synes du skal nærlæse mit forslag og ændre standpunkt.

Jeg tror måske ikke jeg har fået det forklaret godt nok.

Det er lige præcis for at UNDGÃ… akademiske diskussioner og anden snak under kampene. Og det har jeg konkret, praktisk erfaring for virker! Hvis alle vel at mærke er med på, at den forurettede part er den, der afsiger dommen, og alle er med på at bøje sig for det uden yderligere diskussion (ligesom man gør overfor en 'rigtig' dommer, uanset om han har ret eller ej), vil vi opnå to ting: Dels at få truffet en afgørelse i den øjeblikkelige situation, dels at få trænet fri- og straffebolde. Det er klart, at hvis den, der har (eller efter egen mening altså lig præcis ikke har) begået en strafbar handling, har svært ved at se retfærdigheden passere sin næse forbi, og der så går Anja Andersen i den - så er vi lige vidt.
Men mon ikke den underkendte så vil kunne trøste sig med, at vi får trænet dødboldsituationerne. Hvornår f..... sku' vi ellers få trænet dem?
Hvalen
Posts: 27
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:36 pm
Location: Zinnsgade 11.ST.TH.KBH.Ø
Contact:

Post by Hvalen »

Hvad er frikast og straffekast ? det klinger en kende humanistisk i mine øre

NED MED ALLE REGLER..

(og Kristensen får jo aldrig fat i bolden uden albuerne)


kaos-hvalen666
jens
Posts: 33
Joined: Thu Sep 11, 2003 11:43 am

Post by jens »

Jeg støtter Glahn. Lyder som et fint forslag, som vil medføre træning i dødbolde. Og jeg mener faktisk også at det netop vil kunne stoppe unødige diskussioner under kampen. De kan så til gengæld blive taget efter kampen på værtshus (og efterfølgende her på sitet) - ligesom når vi som fodboldtilskuere efter en fodboldkamp sidder og dikuterer den åndsvage dommer, som stjal sejren fra vores favorithold. God ide. :idea:
Guest

Du er endda på mit hold

Post by Guest »

Jeg giver op, hval - nu er der vist kun almindelig demokratisk majorisering tilbage.
Kristensen
Posts: 15
Joined: Tue Feb 17, 2004 4:11 pm

Det er for cool!

Post by Kristensen »

Hey Boys!

Jeg er vild med os alle sammen. I er fine i vandet , I er herlige i saunaen, I er hyggelige på bar og gudhjælpemig om det ikke også viser sig, at I er både eftertænksomme og underholdende på internettet.

Selv når der bliver pivet og givet albuer i skøn blanding, er det med en form for charme. Men det gør det også svært med ugens beslutning.

- Ingen tvivl om at Glahn har ret. Dommerkald vil være godt for udviklingen af spillet. Det kan sagtens gøres i praksis, kun vil det kræve en ny form for disciplin af spillerne - en disciplin vi under alle omstændigheder skal have gang i, ønsker vi at løfte spillet.

- Men jeg indrømmer, jeg finder også Hvalens tone forfriskende. Ikke for meget snak. Ikke for mange regler. Ikke for meget piveri. 100% vandtumult. Vi ved, det virker.

Jeg stemmer "ligeglad" for jeg ved, at ligegyldig hvad vi gør, så bliver det for cool!

For the record ang. 'issue' så nåede Glahn og jeg jo aldrig rigtig, at blive rigtig sure. Glahn håndterede situationen med vanlig rutine både under og over vandet. Fornemt med en undskyldning - særlig når Glahn jo har ret I, at den første fejl i situationen nok var min. Jeg havde bare fået lidt for mange stryg i løbet af kampen til, at kunne se det rigtige i, at nogen kommenterede en mindre fejl så kontant. Og så er det jo aldrig rart, når ens læremester tryner en ;-)

Glæder mig til næste gang!

Totti
- tre nederlag i træk giver pligt til fredagstræning - hvem vil med?

PS. Hvid er selvfølgelig stadigvæk en samling selvretfærdige, tyndarmede diskoteksbøsser.
jacobglahn
Posts: 20
Joined: Fri Sep 12, 2003 9:33 am

Post by jacobglahn »

NÃ…h ja så blander jeg mig osse.

Vi ved sgu´da alle, at du spiller på oldboys :lol:

kh
brormand :|
Locked